Hoera, 5 jaar!

vrijdag 7 maart 2014



Ik probeer me de laatste tijd vooral te focussen op tweedehandsstoffen, op de stoffen in mijn stoffenvoorraad en het UWYH-principe te bezigen. Maar toevallig ben ik nogal wisselvallig wat "focussen" betreft. De voorbije weken was die focus ver zoek. Zo kwam ik o.a. in het winkeltje van Lizzy l'oiseau terecht, (moeilijk om te focussen bij zoveel moois, ik zweer het) waar ik halsoverkop toch weer met een lapje buitenwandelde. Een stoer rokje voor mijn metekindje zou het worden. Ze werd gisteren 5 en kreeg 2 weken geleden een voorschot op haar verjaardagscadeau. Ik verbaas me erover hoe weinig stof je nodig hebt voor zulke kleine meisjes. Het was al maar een ieniemienie-lapje en ik heb zelfs nog overschot. Maak ik met het restje een stieren-nota-boek, een kussentje, nog een rokje of hebben jullie een suggestie?


Ticotrokje volgens het  aloude recept van Elisanna
Stoere stierenstof: Halsoverkop bij Lizzy l'oiseau in Heppen
boordband en gefronst lint: rommelmarkt.

Wist je dat 
... één van mijn eerste naaisels die op deze blog verschenen ook een cadeautje was voor deze jarige schat, 
... dat je  hier nog steeds deelnemen aan mijn blogfeest-give-away
... en dat er nu ook een Villa Lisa flickr-pool is?


16 opmerkingen:

  1. Origineel! zou hier ook in de smaak vallen door mijn stoere meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stieren-nota-book, alleen voor de naam zou ik dat al maken :-) Tof rokje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat stierenstofje...ook ik probeer me aan het UWYH principe vast te houden (en geloof me..ik heb echt veel stofjes), maar bij dit stofje heb ik al een paar keer bijna op de 'buy' knop geklikt. Vind het zo'n leuk rokjesstofje! En jouw rokje is prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dan ben ik toch niet de enige die in verleiding komt.

      Verwijderen
  4. Wat een super rokje, zou ik ook wel willen....alleen moet het wel een paar maten groter ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een stoer verjaardagscadeau! En heel tof met dat geel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet erg lachen met 'het verbaast me hoe weinig stof je nodig hebt voor zo'n klein meisje. Ik denk net met heimwee terug aan de een-jurk-uit-een-halve-meter-periode. ;-) Maar 't is wel uiterst geslaagd, ik zou hier ook geen moeite moeten doen om het verkocht te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond een kleine meisjesrokje nog wel eens tof, leve het metekindje. Mijn puberkroost krijg ik amper nog overtuigd voor zelfgenaaid gerief. Daarvoor moet ik elke sprankel overredingskracht in mezelf bovenhalen.

      Verwijderen