Lief en Leed...

zaterdag 18 augustus 2012

in onze tuin in de maand augustus
is:


...de pony's die blij zijn dat ze terug herenigd zijn,
nadat 1 van hen "hoefbevangen" was en moest herstellen.


...genieten van de zonnebloemenpracht,
en het gezoem van de bijen van de buurman.


...de heerlijkste bramen versgeplukt bij het ontbijt,


...de pompoenen die het gigantisch goed doen op de mesthoop,


...de courgetten die voor je het doorhebt toch weer te groot zijn,
maar wel twee kleurtjes hebben.


...het laatste konijn dat bijgezet werd in het familiegraf


...onkruid wieden in de tuin,
maar als het schoon is mag het blijven.

...geen foto van de stokrozen,
die stonden dit jaar blijkbaar op het slakkenmenu.




  ... speuren naar gezonde appeltjes,
dat zijn er niet veel dit jaar, alles verknoeid door de late vorst.


dus kreeg de appelboom als troost maar een vrolijk jasje!


27 opmerkingen:

  1. Geweldig jasje, de boom gaat het deze winter minder koud krijgen :) En de andere foto's super gewoonweg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik hoop met je mee dat die jas volgende winter wat uithaalt!

      Verwijderen
  2. Zoo zalig.... en die boom heeft pas geluk met zo een tof jaske.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's!!
    Hier ook nauwelijks appels en mega grote courgetten.
    Grappig hoe je dat schrijft van het slakken-menu. Bij ons hebben die dit jaar ook een hele grote menu verorberd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat was hier een gastronomisch slakkendiner met ontelbaar veel gangen!

      Verwijderen
  4. Tweekleuren courgettes, ik zeg tegen mijn (tuin)man: die wil ik ook! Heb ze nog nooit eerder gezien, ze zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze courgetten hebben waarschijnlijk te dicht bij de pompoenen gestaan, het blijkt een kruising te zijn tussen courgette en pompoen. Binnenin zitten pompoenzaadjes.

      Verwijderen
  5. Jaloers op die pompoenen,jaloers op die courgetten(2 kleuren wauw) en ik zwijg gewoon helemaal over die appelboom ;)
    Super foto's !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh die pompoenen! En die courgetten! Grappig dat ze twee kleuren hebben :-)
    En wat een geweldige appelboom, echt super! ^^
    Mooie zonnebloem ook en rust zacht aan het konijntje...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een jasje voor de appelboom... wat een goed idee!! Moet ik ook proberen... hopelijk hebben we volgende zomer weer wat meer appelen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er allemaal om ter zaliger uit...ZOMER zoals het hoort! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's, maar de apppelboom is helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, die boom! De appeltjes hier delen hetzelfde lot, spijtig hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het LAATSTE konijn? Gezien mijn ervaringen met cavia's durf ik bijna niet te vragen hoeveel ge er initieel had.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. tel kwijtgeraakt het waren er veel, laten we het daarop houden.

      Verwijderen
  12. Geweldige jas heeft de appelboom!
    Ach, zielig konijn.. maar verder ziet het er allemaal gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wild haken in eigen tuin..Super!!!!!!
    Courgettes vind ik ook leuk.en de lieve paardjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. aaaaah, dat familiegraf.....en wat een tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie foto's! En de appelboom... Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb veel appels, in ruil voor zo'n appelboomjas mag je ze allemaal hebben ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wel lief, maar ik eet eerst even de appelmoes van vorig jaar helemaal op, toen was de oogst ook rijkelijk en we komen nog efkes toe!

      Verwijderen
  17. Dat jasje voor de appelboom brengt wat kleur, hier is het ook zielig gesteld met de appelboom, ach volgend jaar beter.
    Mooie foto's, ik heb buiten het konijn en de paardjesfoto's vergelijkbare zaken in mijn tuin en zo een mooi jasje heb ik ook niet natuurlijk.
    Dat grafje is wel mooi dat jullie dat doen, zo leren kinderen met de dood om gaan, iets dat helaas bij het leven hoort.

    BeantwoordenVerwijderen