Schelpjes

vrijdag 29 juli 2011



Onze favoriete zomerbezigheid
is
schelpjes rapen,
aan het strand,
om samen met de dochters
oorbellen te maken
en zo nog heel lang
die zon met ons mee te dragen...


de theelichtjes
passen dan weer helemaal
in mijn red - de - sok - projectje,
ze zijn
gemaakt van kringloopglaasjes
én een legging vol gaten van de Jongste.



van die schelpen met gaten
kan je trouwens ook
een ketting maken,


én we maakten maar
meteen ook
échte oor - bellen!

Wat doen jullie 
 met de schelpen-verzameling?

3 opmerkingen:

  1. Ik versierde eens een spiegel met de schelpjes die ik raapte. Erg leuk werkje was dat. De oorbelletjes zijn ook erg schattig! Dit is de spiegel:
    http://4.bp.blogspot.com/-4zepZKWa15I/TZnVrmQq8TI/AAAAAAAAA9I/jHTvX_0MfDM/s1600/Spiegel.jpg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke creaties, zowel de bellen als de theelichtpotjes, ik ben een voorstander van hergebruik of van kosteloos waardevol materiaal zoals de schelpjes. Meestal maak ik er decoratiekransen van of doe ik wat zeezand met schelpjes in een oude wekpot (sterliseerbokaal) en zet er theelichtjes in. Nog lekker veel mooie creaties en de zon is op komst ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben al een tijdje niet meer aan zee geweest,
    maar nu ik je creaties zie hoeft het slechte weer me niet meer tegen te houden :-)

    BeantwoordenVerwijderen