Under Construction ...

maandag 18 april 2011

Nog een maandje en het is weer feest!
Dan doet Dochter haar plechtige communie.
In de meeste huishoudens rondom ons
wordt er maanden op voorhand
een karrenvracht reclamefolders aangesleept
met allemaal communietenuekes
gevolgd door een eindeloze tocht langs boetiekjes
om toch het gewenste stuk op de kop te kunnen tikken.
Overal kregen we de voorbije maanden dezelfde vraag:
Of ze haar "Kleedje" al had?
euh... nee  eigenlijk, tot vorige week was dat ook
absoluut nog geen thema hier in huis.
Hier loopt het anders.
Dochterlief toog met haar kleurpotloden aan de slag
en tekende dit:


Voila mama zo wil ik mijn kleedje hebben.
De zoektocht naar het patroon werd ingezet
en we vonden al vrij snel dit
dat we dan in de Veritas konden halen.
Vorige week troonde ik haar mee
naar het stoffenspektakel in Antwerpen.
Daar koos ze uiteindelijk een stofke uit
met veel grotere bollen
dan het oorspronkelijke ontwerp.
Ik was niet meteen wild enthousiast,
ik vind die kleinere beter.
Maar voor mijn eigenwijze elfjarige
is mijn persoonlijke mening
totaal irrelevant,
zij gaat voor de grote bollen!
Aan de slag dus moeder,
ik weet weer wat gedaan
de tweede helft van
Paasvakantie!

11 opmerkingen:

  1. Wat heeft ze dat mooi getekend! Ze weet wel wat ze wil zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe leuk is dat! Niemand die hetzelfde kleedje zal aanhebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Duidelijk een creatieve dochter die weet wat ze wilt! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat leuk dat je dochten mag kiezen en dat je het zelf zal maken, super gewoon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, das leuk, zo een zelfgemaakt communiekleed!
    En het wordt zeker tof! Ook met de grote bollen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk dat je dochter haar kleedje zelf een leuk idee heeft voor haar kleedje! En supertof dat mama dat kan maken natuurlijk. Ben al benieuwd hoe ze er zal uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lies u dochter heeft talent, en jij moedigd haar aan door haar idee uit te werken, super!
    Ik heb het ook niet zo met geldgewin rond die communiefeestjes. De jongste heeft ze vorig jaar gewoon niet willen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. amai,wa een knappe tekening!!ben benieuwd naar t resultaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ontwerp ziet er alleszins al geslaagd uit! Leuk zeg, zo'n creatieve samenwerking!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kijk al uit naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super Super leuk! Groetjes, Claire

    BeantwoordenVerwijderen