Kruidje-roer-me-wel

woensdag 31 maart 2010


Na een lange koude winter met veel kolen en knollen uit de biomand (de onze komt van de biohoeve in Westerlo) zit er nu toch al weer wat bladgroen in de mand waar we een heerlijk lenteslaatje mee kunnen mixen. Nu ontbreken alleen nog de kruiden... Vorige week zaaide ik alvast de basilicum en kijk, vandaag steken ze hun kopjes boven de grond.


Ze doen het goed in onze erker naast de schoteltjes met zaadjes van paprika en meloen die te drogen staan. Die sturen we zo op naar Zaffelare voor het project zaden voor leven een nobel project dat voor Unicef zaadjes verzamelt om mensen in de derdewereld te leren tuinieren.
In de pot op ons terras is de munt is alweer iets minder verdord en als ik goed zoek vind ik ook alweer de eerste sprietjes bieslook in mijn kruidentuintje, maar dat wil ik nu niet al meteen kaalplukken. Voor 1 keer dus toch maar eens kruidenpotjes van de winkel plukklaar op tafel. De kids snoepen van de bieslook en willen alvast een verse muntthee, ze kijken er ook naar uit om deze zomer weer "kruidensnoepjes" te maken en "heksenthee" in de tuin te brouwen. Laat maar komen die zomer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten